Domov Kontakt
     
   
 
   
predstavitev
koncerti/aktualno
RitemDaBit
VKK
kontakti
zgodovina
fotogalerije
multimedia
vaje/nastopi
 
 
Aktualno
 
Vpisano: torek, 29.08.06 ob 13:20 - 8187 vpogledov
Počitniške dogodivščine

Poletna glasbena avantura

 

Že lani sem si zaželela igrati v Svetovnem mladinskem pihalnem orkestru (World Youth Wind Orchestra Project oz. WYWOP), letos pa se mi je želja tudi izpolnila. Tako sem od 8. do 16. julija doživela svoje sanje. Kraj srečnega imena je Schladming, ki hkrati gosti tudi MID Europe, enega izmed največjih svetovnih festivalov za pihalne orkestre.

 

8. julija, ko se je na Vevčah obetal vsakoletni piknik, sem s Tinetom, tolkalcem iz Pihalnega orkestra Logatec, v zgodnjih popoldanskih urah prišla v Schladming, kjer naju je v hostlu pričakala Verena Moesenbichler. Verena je glavna organizatorka WYWOP, hkrati pa tudi odlična dirigentka in hči  znanega dirigenta Johanna Moesenbichlerja. Razporedili smo se v idilične sobice (na postelji nas je čakala tudi Milka), po večerji pa sem že vstopila v celotedensko glasbeno dogodivščino. Čakala nas je avdicija za razporeditev partov. Vodja sekcije štirih flavt, pikole in oboe je bil Steven Bryant, skladatelj in dirigent iz ZDA. Vidno je bil zadovoljen z našim igranjem skladbe po izbiri. Vse flavtistke smo igrale tako prvo, drugo ali tretjo flavto. :) Jaz sem bila nad tem navdušena, saj pred prihodom v Schladming nisem pričakovala, da sem bom lahko skoraj enakovredno kosala z vrhunskimi (beri: akademsko izobraženimi) flavtistkami. :)

 

Letos so WYWOP dirigirali svetovno znani dirigenti: Jan Cober, Jan van der Roost in Johann Moesenbichler. Vseh glasbenikov nas je bilo 72. Polno Avstrijcev in Nemcev, 4 Kitajci, Tajvanka, Japonka, Američan, 2 Italijanki, 2 Belgijca in 2 Slovenca. Cel teden smo pridno vadili koncertni program, ki so nam ga predhodno poslali tudi po e-pošti (da bi ga zvadili :) mogoče). Igrali smo Kebek in  Jubilus Jan van der Roosta. Slednjega je napisal prav letos ob svojem 50. rojstnem dnevu. Zanimivo je, če sam skladatelj dirigira svoje skladbe. Opozori te na vsako najmanjšo podrobnost, ki jo drugače sploh ne bi opazil. Kebek opisuje kanadsko mesto Quebec v vseh štirih letnih časih. Začne se zanimivo z igranjem rogov izven dvorane. Jan Cober, zame najboljši in izredno temperamentni dirigent, je dirigiral The peacock variations, katere je sam tudi priredil. Gre za variacije na madžarske ljudske plese. Skladba je dolga kar 24 minut. Je tehnično izredno zahtevna, ves čas se menjavajo različni ritmi in dinamika, tako, da si bil ob koncu skladbe pošteno utrujen. :) Johann Moesenbichler je dirigiral noviteto Franza Cibulke Ueber nacht – Unter Tag (tehnično najtežja skladba, kar sem jih kdaj igrala!). Gre za zanimiv preplet glasbe in teksta, ki sta ga odigrala zakonca Koehlmeier. Franz Cibulka je bil ves čas prisoten tudi na vajah, kjer je sem ter tja še popravil kako noto in kaj pokomentiral, na koncu pa je bil vidno zadovoljen z našim igranjem. Johann Moesenbichler je dirigiral tudi Koncert za saksofon in pihalni orkester Karla Haidmayerja. In solist saksofonist je bil na Dunaju živeč Slovenec Oto Vrhovnik, ki je pravi velemojster na saksofonu!

 

In kako so potekale vaje? Vsak dan od 9.00 do približno 12.00, od 13.30 do18.00 in od 19.30 do 21.00, vsaj polovico tedna tako, kasneje pa nismo imeli več večernih vaj. Če je bil začetek vaje razpisan ob 9.00, je to pomenilo, da smo se začeli uglaševati že 8.55, torej, si se moral začeti ogrevati vsaj tam  nekje ob 8.50. :) Ob 9.00 je bil dirigent že za pultom in začelo se je delo, skoraj vedno brez odmora, tudi po celi dve uri! Vaje so spremljali tudi razni obiskovalci dirigentskih tečajev, a ko nismo igrali, je vladala skoraj popolna tišina. Na dan koncerta smo imeli generalko v veliki koncertni hali že ob 6.25 zjutraj. :) Zaključni koncert je bil 15. julija ob 21.uri v prepolno zasedeni dvorani. Koncert je bil nepozaben, poslušalci pa navdušeni! :)

 

Sredi tedna se je v Schladmingu začel tudi MID Europe. Ves dan so bili številni koncerti, ali v koncertni hali, cerkvi ali glavnem trgu. Če sem le imela čas, sem skočila na kak koncert. Z izrednim soundom in prefinjenim igranjem me je navdušil Rundfunkblasorchester Leipzig, kateremu je stalni dirigent Jan Cober. Ponovno je navdušil Steaven Mead, ki je s Sound Inn Brass zaigral tudi Mozartov Koncert za fagot kar na evfonij. :) Izmed slovenskih orkestrov je v šov programu blestel Pihalni orkester Laško s svojimi zelenimi mažoretkami in Big Band Zagorje. V petek je bil v Schladmingu Slovenski dan, tako da si srečal Slovenca praktično na vsakem koraku. V tekmovalnem programu je zaigral tudi Slovenski mladinski pihalni orkester, kjer so letos igrali tudi Anja, Miha, Tamara in Erna. Našemu vodstvu bi toplo priporočila, da naslednje leto tudi naš orkester sodeluje v Schladmingu, vsaj z igranjem zabavnega programa na glavnem trgu!

 

Med MID Europe je potekal glasbeni sejem in tudi več glasbenih delavnic (med drugimi je imel Josip Mihelčič delavnico za tolkala). Na glasbenem sejmu se je predstavila tudi Slovenija. Dani me je tako opremil z našim promocijskim materialom. :) Na sejmu sem preizkusila flavte, tudi basovsko, take z lesenimi glavami (še najbolje je zvenela iz lesa kokobono :)), zaigrala pa sem tudi flute forte. Le ta se namesti na glavo flavte na mesto originalne plute. Omogočal naj bi lažje in bolj glasno igranje predvsem v prvi in tretji oktavi. Kar se dejansko res zgodi, a ima svoje pomanjkljivosti...

 

Teden se je kar prehitro končal. Imela sem se fenomenalno! Sem izredno hvaležna tudi našemu orkestru, ki mi je finančno omogočil sodelovanje v WYWOP. Upam, da se bom lahko tega projekta udeležila tudi prihodnje leto! Kajti lepo je, če se ti uresničijo sanje.

 

Špela Baznik, flavtistka

 


 

 

Schladming še iz drugega zornega kota

 

 

Vevčani letos v glasbenem smislu res nismo lenarili. Anja (klarinet), Miha (rog), Tamara (flavta) in Erna (tolkala) smo zaigrali v Slovenskem mladinskem pihalnem orkestru, ki se je v Schladmingu udeležil tekmovanja mladinskih pihalnih orkestrov.

 

Prvič se je orkester, sestavljen iz predstavnikov pihalnih orkestrov cele Slovenije in dirigenta Mira Sajeta, sestal v Kulturnem centru Janeza Trdine (Novo mesto) konec maja, nato pa smo v začetku julija imeli slab teden intenzivnih vaj na isti lokaciji.

 

Obvezna skladba za tekmovanje nam je bila že zelo dobro znana: Armenski plesi Alfreda Reeda, ki smo jo pri PPO Vevče kot izbirno skladbo uspešno izvajali na državnem tekmovanju pod vodstvom Marjana Stropnika. Kot izbirno skladbo smo izvajali Poganske plese Jamesa Barnesa, kjer so imeli veliko dela predvsem tolkalci. Večini je bila izbira skladb zelo všeč, ker sta kljub precej zahtevni tehnični ravni vseeno melodično dovolj privlačni tako za igranje kot za poslušanje. 

 

In izid? Drugo mesto v naši kategoriji z doseženimi 87,17 točkami in tretje mesto med vsemi sodelujočimi orkestri (več o tem si lahko preberete na www.mideurope.at), poleg tega pa zanimiv teden druženja s sogodbeniki cele Slovenije.

 

Anja Korenčič, klarinetistka

 


Prelevitev flavtistke v oboistko :)

Oboa Fagot Festival v Izoli

(18.-21.avgust 2006)

 

Kot novopečena oboistka (5 mesecev igranja) sem se udeležila seminarja – Oboa fagot festival, ki je potekal v kulturno prijetnem kraju Izoli, predvsem v baročni palači Besenghi degli Ughi, ter v dijaškem domu Izola. Sodelovala sem v individualnem delu seminarja, ki je vključeval individualne vaje z različnimi docenti (prihajajo iz Slovenije, Avstrije, Italije), korepeticije s klavirjem in s čembalom, glasbeno medicino, izdelovanje ustnikov, vsakodnevne interne nastope in zaključni koncert, na katerem smo nastopali udeleženci individualnega tečaja.

 

Seminar je bil uspešen. Izboljšala sem tehniko igranja, še bolj sem navdušena nad muziciranjem z oboo, kot pred udeležitvijo tečaja, pridobila pa sem tudi znanje in izkušnje pri izdelovanju ustnikov, ki so pri oboi skoraj da ključnega pomena pri –lepem- tonu.

Zadnji dan moje udeležitve smo imeli tudi komorno muziciranje. Spoznavali smo komorno literaturo na področju instrumentov z dvojnim jezičkom (oboa, angleški rog, fagot). Zame je bilo kar težko slediti ostalim, saj večina igra že veliko dlje časa (nekaj let več) kot jaz. Kljub temu je bilo zanimivo. Bili smo manjši orkester, sestavljen iz udeležencev seminarja in docentov, za katerega je Tomaž Habe napisal posebne skladbe. Igrali smo tudi nekaj filmskih uspešnic in ostalo klasiko.

V toku seminarja smo imeli glasbeno medicino, ki je vključevala jutranjo telovadbo, skupinske delavnice: delo z glasbeniki za lažje prepoznavanje in odpravljanje najpogostejših težav pri tehniki igranja inštrumenta zaradi napačne telesne drže ter za razumevanje psihofizičnih mehanizmov, ki omogočajo učinkovito vabo in nastopanje.

Izobraževanje se mi je zdelo zanimivo tudi iz stališča multi nacionalnosti. Pri individualnih urah sem uspešno komunicirala v profesorjevem materinem jeziku, kar je bila navadno nemščina, za kar so mi bili docenti kar hvaležni, saj sem jim malo olajšala delo z mano, ki je bilo sicer iz mojega stališča prijetno in vsakič nekaj posebnega in raznolikega pri različnih profesorjih.

Velik izziv na seminarju je bilo zame igranje oboe čez cel dan. Ker še nisem navajena dolgo časa igrati z jezičkom, sem morala biti peklensko vztrajna, da sem zdržala toliko igranja. Ustnice so me na koncu kar malo bolele, a so se mi verjetno tudi že bolj –utrdile-, kar je dobro tudi za nadaljnje igranje.

Tečaj v Izoli mi je prinesel tudi veliko novih kolegov oboistov, s katerimi smo se odlično razumeli in tudi ohranili stike. Ustvarili smo prijetno medkolegialno vzdušje :). Pripovedovali smo si izkušnje – prav zanimivo je kako je vsak po svoje prišel na pot oboista.

 

Seminar sem zaključila s prvim javnim nastopom z oboo. Ni bilo ravno virtuozno :), a za prvič sem kar dobro –odšpilala- Riverboat od Christopherja Nortona skupaj s spremljavo klavirja. Prijetno pa so me presenetili tudi kolegi iz orkestra (Anja, Špela na flavti, Tamara, Miha na pozavni), ki so prisluhnili moji skladbi na koncertu. Še enkrat hvala za takšno pozornost :) in bodritev.

 

Nina Lopič, novopečena oboistka :)

 



Avtor: Špela Baznik, Anja Korenčič
Vir: Orkester.si

NOVE FOTOGRAFIJE 04. 01. 2007
MARTINOVANJE V BELI KRAJINI 17. 12. 2006
100 – LETNICA GRADSKE GLAZBE TRSAT 17. 12. 2006
REVIJA LJUBLJANSKIH PIHALNIH ORKESTROV 17. 12. 2006
VABILO NA BOŽIČNO-NOVOLETNI KONCERT PPO VEVČE 27. 11. 2006
FORUM ČLANOV PPO VEVČE 16. 11. 2006
VABILO NA NASTOP 07. 11. 2006
DIRIGENT PPO VEVČE 15. 09. 2006
DAN ODPRTIH VRAT 08. 09. 2006
POČITNIŠKE DOGODIVŠČINE 29. 08. 2006
Nazaj |1||2||3||4||5||6||7||8|... |6 od 8| Naprej